Obsahové východiská „značky Slovensko“

Národný branding vníma Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky ako proces tvorby značky krajiny, identifikovanie najvýstižnejších atribútov špecifických pre našu krajinu, ich príťažlivé a dôveryhodné vyjadrenie a doručenie cieľovým skupinám.

Cieľom je vytvoriť a uviesť do prezentačnej praxe SR súbor príťažlivých, dôveryhodných komunikačných posolstiev a ich grafických stvárnení, s ktorými sa stotožnia relevantní domáci aktéri a ktoré pomôžu pri vytváraní pozitívneho imidžu Slovenska v zahraničí.

Kvalitná prezentačná identita krajiny pomáha pri tvorbe lepších podmienok na prilákanie zahraničných investícií, zvýšenie našej atraktivity pre turistov a podporenie exportu slovenských výrobkov na svetové trhy.


Materiály na stiahnutie:

pdf Branding krajiny: skúsenosti Nórska, Švédska a Fínska  (pdf; 225.87 KB)
pdf Imidž Slovenska z pohľadu zahraničia  (pdf; 292.02 KB)
pdf Slovensko krajina s potenciálom  (pdf; 30.56 MB)
pdf Branding SR: od ideového konceptu k hodnotám, posolstvám a komunikácii  (pdf; 2.80 MB)

Medzirezortná koordinácia predstavuje jeden zo strategických cieľov Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky v oblasti jednotnej prezentácie SR. Zmyslom je dosiahnuť vzájomnú informovanosť a súčinnosť aktérov zainteresovaných na prezentácii Slovenska v zahraničí.

Snahou je, aby jednotlivé subjekty štátnej a verejnej správy disponovali navzájom a dostatočne včas informáciami o svojich kľúčových prezentačných projektoch tak, aby mohli, v prípade záujmu, synergicky spolupracovať pri ich realizácii.

Cieľom je tiež dosiahnuť „zautomatizovanie" spoločného postupu pri plánovaní a výkone prezentačných aktivít štátu v zahraničí, v súlade so zadefinovanými teritoriálnymi a politicko-ekonomickými prioritami Slovenskej republiky a zabrániť duplicitám.

Ambíciou ministerstva je dosiahnuť efektívne vynakladanie štátnych prostriedkov, ktorými za účelom prezentácie Slovenska v zahraničí disponujú jednotlivé subjekty (Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky, Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky, SACR, SARIO).
 

Proces prípravy brandingu SR

Vytvorenie príťažlivej a hodnovernej značky Slovensko, akceptovanej doma a rozpoznateľnej v zahraničí a jej postupné uplatňovanie v prezentačnej praxi štátu, je jedným z pilierov procesu jednotnej prezentácie SR. MZVaEZ SR, ako gestor predmetnej agendy, zavŕšilo prvú etapu tohto procesu úspešnou realizáciou verejného obstarávania obsahovej a vizuálnej identity značky Slovensko. Vláda SR následne schválila 17. februára 2016 materiál z dielne rezortu diplomacie „Značka Slovensko: jednotná vizuálna identita štátnej správy, koherencia vládnych politík a potreba systémového riešenia jednotnej prezentácie SR v zahraničí v budúcnosti“. Dokument predstavuje jednotlivé kroky a úlohy, ktoré je potrebné realizovať pri implementovaní značky Slovensko, o. i. aj zaviesť do praxe spoločnú vizuálnu identitu štátnej správy SR. 

 

Úplné znenie materiálu je možné nájsť na webovej stránke Rokovanie vlády SR

Vissza

M. Lajčák: "Kandidatúrou do výkonného výboru UNTWO chce Slovensko posilniť svoju pozíciu v cestovnom ruchu"

M. Lajčák: "Kandidatúrou do výkonného výboru UNTWO chce Slovensko posilniť svoju pozíciu v cestovnom ruchu"

30.10.2014 | Aktivity ministra | Branding Slovenska | Prezentácia Slovenska v zahraničí | SR v medzinárodných organizáciách

Prehĺbenie spolupráce v cestovnom ruchu, kandidatúra Slovenska na členstvo vo výkonnom výbore Svetovej organizácie cestovného ruchu (UNWTO) v rokoch 2015 až 2019, ale aj branding a odporúčania, ako zlepšiť situáciu v oblasti cestovného ruchu na Slovensku boli v stredu (29. októbra 2014) témami stretnutia podpredsedu vlády a ministra zahraničných a európskych záležitostí Slovenskej republiky Miroslava Lajčáka s generálnym tajomníkom UNWTO Talebom Rifaiom, ktorý pricestoval na návštevu Slovenska.

Ako to minister zdôraznil, cestovný ruch je mimoriadne užitočný nástroj pri prezentácii krajiny, ale aj cenný prvok medzinárodnej spolupráce. "Cestovný ruch v sebe spája know-how, imidž a vnímanie krajiny. A my musíme urobiť všetko pre to, aby sme z neobjaveného diamantu, ako Slovensko občas nazývajú v zahraničí, urobili diamant objavený a vybrúsený," povedal minister a informoval hosťa o prebiehajúcom procese vytvárania jednotného obrazu Slovenska v zahraničí (brandingu), ktorý je momentálne v štádiu verejnej diskusie prebiehajúcej na portáli www.BrandingSlovenska.com.

V rozhovore partneri diskutovali aj o spôsoboch, ako pritiahnuť na Slovensko viac zahraničných turistov a ako využiť synergiu štátnych zdrojov s prostriedkami a zdrojmi UNWTO. V tejto súvislosti T. Rifai vyjadril potešenie nad záujmom SR stať sa členom výkonného výboru UNWTO. "Predložením našej kandidatúry chceme posilniť svoju pozíciu na medzinárodnom trhu cestovného ruchu, ale zároveň aj svojimi skúsenosťami prispieť k napĺňaniu aktivít obsiahnutých v celom rade regionálnych aj medzinárodných programov, ktoré má vaša organizácia vo svojom portfóliu," povedal M. Lajčák.

Na stretnutí sa zúčastnil aj štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR František Palko.

Svetová organizácia cestovného ruchu so sídlom v Madride je odbornou organizáciou systému OSN a najvýznamnejšou a najväčšou medzinárodnou organizáciou na poli svetového cestovného ruchu. Jej najdôležitejším cieľom je všestranná podpora cestovného ruchu a rozvoj voľného medzinárodného pohybu osôb, ktorý prispieva k upevňovaniu spoločenských a kultúrnych kontaktov medzi národmi.


 

Dátum poslednej aktualizácie: 13.4.2016 Dátum vytvorenia: 17.4.2015