Obsahové východiská „značky Slovensko“

Národný branding vníma Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky ako proces tvorby značky krajiny, identifikovanie najvýstižnejších atribútov špecifických pre našu krajinu, ich príťažlivé a dôveryhodné vyjadrenie a doručenie cieľovým skupinám.

Cieľom je vytvoriť a uviesť do prezentačnej praxe SR súbor príťažlivých, dôveryhodných komunikačných posolstiev a ich grafických stvárnení, s ktorými sa stotožnia relevantní domáci aktéri a ktoré pomôžu pri vytváraní pozitívneho imidžu Slovenska v zahraničí.

Kvalitná prezentačná identita krajiny pomáha pri tvorbe lepších podmienok na prilákanie zahraničných investícií, zvýšenie našej atraktivity pre turistov a podporenie exportu slovenských výrobkov na svetové trhy.


Materiály na stiahnutie:

pdf Branding krajiny: skúsenosti Nórska, Švédska a Fínska  (pdf; 225.87 KB)
pdf Imidž Slovenska z pohľadu zahraničia  (pdf; 292.02 KB)
pdf Slovensko krajina s potenciálom  (pdf; 30.56 MB)
pdf Branding SR: od ideového konceptu k hodnotám, posolstvám a komunikácii  (pdf; 2.80 MB)

Medzirezortná koordinácia predstavuje jeden zo strategických cieľov Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky v oblasti jednotnej prezentácie SR. Zmyslom je dosiahnuť vzájomnú informovanosť a súčinnosť aktérov zainteresovaných na prezentácii Slovenska v zahraničí.

Snahou je, aby jednotlivé subjekty štátnej a verejnej správy disponovali navzájom a dostatočne včas informáciami o svojich kľúčových prezentačných projektoch tak, aby mohli, v prípade záujmu, synergicky spolupracovať pri ich realizácii.

Cieľom je tiež dosiahnuť „zautomatizovanie" spoločného postupu pri plánovaní a výkone prezentačných aktivít štátu v zahraničí, v súlade so zadefinovanými teritoriálnymi a politicko-ekonomickými prioritami Slovenskej republiky a zabrániť duplicitám.

Ambíciou ministerstva je dosiahnuť efektívne vynakladanie štátnych prostriedkov, ktorými za účelom prezentácie Slovenska v zahraničí disponujú jednotlivé subjekty (Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky, Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky, SACR, SARIO).
 

Proces prípravy brandingu SR

Vytvorenie príťažlivej a hodnovernej značky Slovensko, akceptovanej doma a rozpoznateľnej v zahraničí a jej postupné uplatňovanie v prezentačnej praxi štátu, je jedným z pilierov procesu jednotnej prezentácie SR. MZVaEZ SR, ako gestor predmetnej agendy, zavŕšilo prvú etapu tohto procesu úspešnou realizáciou verejného obstarávania obsahovej a vizuálnej identity značky Slovensko. Vláda SR následne schválila 17. februára 2016 materiál z dielne rezortu diplomacie „Značka Slovensko: jednotná vizuálna identita štátnej správy, koherencia vládnych politík a potreba systémového riešenia jednotnej prezentácie SR v zahraničí v budúcnosti“. Dokument predstavuje jednotlivé kroky a úlohy, ktoré je potrebné realizovať pri implementovaní značky Slovensko, o. i. aj zaviesť do praxe spoločnú vizuálnu identitu štátnej správy SR. 

 

Úplné znenie materiálu je možné nájsť na webovej stránke Rokovanie vlády SR

Vissza

Minister M. Lajčák predstavil novú značku Slovensko

Minister M. Lajčák predstavil novú značku Slovensko

28.4.2016 | Aktivity ministra | Branding Slovenska | Prezentácia Slovenska v zahraničí
​​

Bratislava (28. apríla) - Minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák predstavil dnes v Bratislave nový branding Slovenska  - „značku Slovensko“, ktorou sa zjednocuje prezentácia krajiny v zahraničí. Návrh z dielne agentúry Creative Department pracuje s grafickým stvárnením sloganu „GOOD IDEA - SLOVAKIA“. 

„Ide o výsledok niekoľkoročného procesu, aký nemá v slovenskej histórii obdobu,“ konštatoval minister M. Lajčák. „To, čo prezentujeme dnes, je podložené na seba nadväzujúcimi domácimi i zahraničnými analýzami, odbornými štúdiami a tiež širokou verejnou diskusiou a prieskumom verejnej mienky. Nová značka odráža to, čo si občania želajú, aby sa s krajinou spájalo a čo ju charakterizuje: rôznorodosť, vynachádzavosť, vitalita a autentickosť ,“ zdôraznil.

Minister M. Lajčák zároveň poukázal na skutočnosť, že tvorba značky krajiny je dlhodobý proces, ktorému sa MZVaEZ SR kontinuálne venuje už od roku 2009. Jej vytvorenie v podobe ideovej a vizuálnej identity krajiny je vyvrcholením koncepčného úsilia MZVaEZ SR v oblasti jednotnej prezentácie SR v zahraničí. Hlavnými cieľmi uvedeného procesu je zvýšiť atraktivitu SR pre zahraničných záujemcov o oblasť cestovného ruchu, zlepšiť podmienky na prilákanie zahraničných investícií do SR, podporiť export slovenských výrobkov na svetové trhy a komunikovať značku krajiny aj prostredníctvom slovenskej kultúry a športu.
 
V rámci anonymnej otvorenej súťaže návrhov vybrala víťazný návrh porota zložená z odborníkov z radov nezávislých expertov a zástupcov štátnej správy. Víťazný návrh využíva grafické písmo svetoznámeho slovenského typografa a grafického dizajnéra Petra Biľaka.

Súčasťou procesu brandingu je aj zjednotenie vizuálnej identity štátnej správy, ktorá nahradí doterajšie vzájomne nesúrodé logá jednotlivých orgánov štátnej správy.

 

Stručný prehľad doterajších aktivít  

Obsahové východiská „značky Slovensko“

Verejná diskusia k „značke Slovensko“

Reprezentatívny prieskum verejnej mienky k „značke Slovensko“

Súťaž návrhov na tvorbu „značky Slovensko“

Ideový príbeh značky Slovensko a jeho subznačiek

Vizuálna identita „značky Slovensko“ – logotyp

Ako vznikalo logo značky – spot

Ukážky použitia a aplikácie

Zjednotenie vizuálnej identity štátnej správy SR

Vyjadrenia k procesu budovania „značke Slovensko“

 

Záznam tlačovej konferencie​

 

Ako vznikalo logo značky

 

Minister M. Lajčák predstavil na tlačovej konferencii Minister M. Lajčák predstavil na tlačovej konferencii "značku Slovensko".

 

Dátum poslednej aktualizácie: 13.4.2016 Dátum vytvorenia: 17.4.2015