Branding Slovenska

Národný branding vníma Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky ako proces tvorby značky krajiny, identifikovanie najvýstižnejších atribútov špecifických pre našu krajinu, ich príťažlivé a dôveryhodné vyjadrenie a doručenie cieľovým skupinám.

Cieľom je vytvoriť a uviesť do prezentačnej praxe SR súbor príťažlivých, dôveryhodných komunikačných posolstiev a ich grafických stvárnení, s ktorými sa stotožnia relevantní domáci aktéri a ktoré pomôžu pri vytváraní pozitívneho imidžu Slovenska v zahraničí.

Kvalitná prezentačná identita krajiny pomáha pri tvorbe lepších podmienok na prilákanie zahraničných investícií, zvýšenie našej atraktivity pre turistov a podporenie exportu slovenských výrobkov na svetové trhy.


Materiály na stiahnutie:

pdf Branding krajiny: skúsenosti Nórska, Švédska a Fínska  (pdf; 225.87 KB)
pdf Imidž Slovenska z pohľadu zahraničia  (pdf; 292.02 KB)
pdf Slovensko krajina s potenciálom  (pdf; 30.56 MB)
pdf Branding SR: od ideového konceptu k hodnotám, posolstvám a komunikácii  (pdf; 2.80 MB)

Medzirezortná koordinácia predstavuje jeden zo strategických cieľov Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky v oblasti jednotnej prezentácie SR. Zmyslom je dosiahnuť vzájomnú informovanosť a súčinnosť aktérov zainteresovaných na prezentácii Slovenska v zahraničí.

Snahou je, aby jednotlivé subjekty štátnej a verejnej správy disponovali navzájom a dostatočne včas informáciami o svojich kľúčových prezentačných projektoch tak, aby mohli, v prípade záujmu, synergicky spolupracovať pri ich realizácii.

Cieľom je tiež dosiahnuť „zautomatizovanie" spoločného postupu pri plánovaní a výkone prezentačných aktivít štátu v zahraničí, v súlade so zadefinovanými teritoriálnymi a politicko-ekonomickými prioritami Slovenskej republiky a zabrániť duplicitám.

Ambíciou ministerstva je dosiahnuť efektívne vynakladanie štátnych prostriedkov, ktorými za účelom prezentácie Slovenska v zahraničí disponujú jednotlivé subjekty (Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky, Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky, SACR, SARIO).
 

Proces prípravy brandingu SR

Vytvorenie príťažlivej a hodnovernej značky Slovensko, akceptovanej doma a rozpoznateľnej v zahraničí a jej postupné uplatňovanie v prezentačnej praxi štátu, je jedným z pilierov procesu jednotnej prezentácie SR. MZVaEZ SR, ako gestor predmetnej agendy, zavŕšilo prvú etapu tohto procesu úspešnou realizáciou verejného obstarávania obsahovej a vizuálnej identity značky Slovensko. Vláda SR následne schválila 17. februára 2016 materiál z dielne rezortu diplomacie „Značka Slovensko: jednotná vizuálna identita štátnej správy, koherencia vládnych politík a potreba systémového riešenia jednotnej prezentácie SR v zahraničí v budúcnosti“. Dokument predstavuje jednotlivé kroky a úlohy, ktoré je potrebné realizovať pri implementovaní značky Slovensko, o. i. aj zaviesť do praxe spoločnú vizuálnu identitu štátnej správy SR. 

 

Úplné znenie materiálu je možné nájsť na webovej stránke Rokovanie vlády SR

  • ikonka galerie
    28.04.2016
    | Aktivity ministra | Branding Slovenska | Prezentácia Slovenska v zahraničí

    Minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák predstavil nový branding Slovenska - „značku Slovensko“, ktorou sa zjednocuje prezentácia krajiny v zahraničí. Návrh z dielne agentúry Creative Department pracuje s grafickým stvárnením sloganu „GOOD IDEA - SLOVAKIA“.
  • 02.06.2015
    | Aktivity ministerstva | Branding Slovenska

    Reprezentatívny prieskum verejnej mienky realizovaný pre Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR agentúrou FOCUS ukázal, že slovenská verejnosť je pozitívne naklonená vytvoreniu „značky Slovensko“. Až 83 % respondentov súhlasí s tým, že je potrebné investovať prostriedky do vytvorenia značky, vďaka ktorej bude Slovensko lepšie rozpoznateľné vo svetovej konkurencii.
  • 21.04.2015
    | Aktivity ministerstva | Branding Slovenska

    Na pôde Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR sa dnes (21. apríla) stretla Pracovná skupina pre koordinovanú prezentáciu Slovenska v zahraničí na svojom 7. zasadnutí, ktorého ústrednou témou bol proces prípravy tvorby obsahovej a vizuálnej identity značky Slovensko a jednotná vizuálna identita štátnej správy.
  • 25.11.2014
    | Branding Slovenska

    V decembri 2014 vyvrcholí prvá etapa verejnej diskusie k pripravovanej novej značke SR, ktorá je realizovaná na portáli www.brandingslovenska.com. Vznik uvedeného portálu iniciovalo Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR, ktoré proces tvorby značky Slovenska koordinuje.
  • 30.10.2014
    | Aktivity ministra | Branding Slovenska | Prezentácia Slovenska v zahraničí

    Prehĺbenie spolupráce v cestovnom ruchu, kandidatúra Slovenska na členstvo vo výkonnom výbore Svetovej organizácie cestovného ruchu (UNWTO) v rokoch 2015 až 2019, ale aj branding a odporúčania, ako zlepšiť situáciu v oblasti turistického ruchu na Slovensku boli v stredu (29. októbra 2014) témami stretnutia podpredsedu vlády a ministra zahraničných a európskych záležitostí Slovenskej republiky Miroslava Lajčáka s generálnym tajomníkom UNWTO Talebom Rifaiom, ktorý pricestoval na návštevu Slovenska. Ako to minister zdôraznil, cestovný ruch je mimoriadne užitočný nástroj pri prezentácii krajiny, ale aj cenný prvok medzinárodnej spolupráce. "Cestovný ruch v sebe spája know-how, imidž a vnímanie krajiny. A my musíme urobiť všetko pre to, aby sme z neobjaveného diamantu, ako Slovensko občas nazývajú v zahraničí, urobili diamant objavený a vybrúsený," povedal minister a informoval hosťa o prebiehajúcom procese vytvárania jednotného obrazu Slovenska v zahraničí (brandingu), ktorý je momentálne v štádiu verejnej diskusie prebiehajúcej na portáli www.BrandingSlovenska.com.
  • 20.08.2014
    | Aktivity ministra | Ekonomické správy | Branding Slovenska

    Pod vedením podpredsedu vlády a ministra zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky Miroslava Lajčáka sa dnes (20. augusta 2014) uskutočnilo tretie tohtoročné rokovanie Rady vlády Slovenskej republiky na podporu exportu a investícií, ktorá je poradným, koordinačným a iniciatívnym orgánom vlády SR pre oblasť štátnej podpory medzinárodnej obchodno-ekonomickej spolupráce a prezentácie SR v zahraničí, s prioritným cieľom podpory exportu a prílevu zahraničných investícií.
  • 23.07.2014
    | Aktivity ministra | Branding Slovenska

    Podpredseda vlády a minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák poskytol rozhovor pre webový portál BrandingSlovenska.com. Minister M. Lajčák tým symbolicky odštartoval moderovanú verejnú diskusiu o identite a značke Slovenska, ktorá bude na uvedenej stránke trvať do konca roka 2014.
  • 18.02.2014
    | Aktivity ministra | Branding Slovenska | Prezentácia Slovenska v zahraničí

    Na pôde rezortu diplomacie sa dnes (18. februára 2014) zišli odborníci na marketing a branding, ktorí s Ministerstvom zahraničných vecí a európskych záležitostí SR dlhodobo spolupracujú, aby spoločne s podpredsedom vlády a ministrom zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslavom Lajčákom prezentovali novinárom víziu v oblasti tvorby značky Slovenska. „Len známa a pozitívne vnímaná krajina dokáže vzbudiť dôveru strategických zahraničných investorov alebo pritiahnuť väčšie množstvo turistov. Rovnako tak aj našim podnikateľom sa podstatne lepšie presadzuje na zahraničných trhoch, ak je ich značka podporená silným brandingom krajiny, ak sa jasne vie, odkiaľ prichádzajú a čo znamenajú,“ uviedol na tlačovej konferencii minister M. Lajčák. Doterajšie kroky pri príprave jednotnej prezentácie Slovenska v zahraničí novinárom predstavili sociologička Oľga Gyarfášová, konzultant pre branding a marketing Marián Timoracký a poradca ministra pre tvorbu jednotnej prezentácie SR v zahraničí Peter Littmann.

 

Dátum poslednej aktualizácie: 2016-04-13 10:34:16.861 Dátum vytvorenia: Fri Apr 17 00:00:00 CEST 2015