Obsahové východiská „značky Slovensko“

Národný branding vníma Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky ako proces tvorby značky krajiny, identifikovanie najvýstižnejších atribútov špecifických pre našu krajinu, ich príťažlivé a dôveryhodné vyjadrenie a doručenie cieľovým skupinám.

Cieľom je vytvoriť a uviesť do prezentačnej praxe SR súbor príťažlivých, dôveryhodných komunikačných posolstiev a ich grafických stvárnení, s ktorými sa stotožnia relevantní domáci aktéri a ktoré pomôžu pri vytváraní pozitívneho imidžu Slovenska v zahraničí.

Kvalitná prezentačná identita krajiny pomáha pri tvorbe lepších podmienok na prilákanie zahraničných investícií, zvýšenie našej atraktivity pre turistov a podporenie exportu slovenských výrobkov na svetové trhy.


Materiály na stiahnutie:

pdf Branding krajiny: skúsenosti Nórska, Švédska a Fínska  (pdf; 225.87 KB)
pdf Imidž Slovenska z pohľadu zahraničia  (pdf; 292.02 KB)
pdf Slovensko krajina s potenciálom  (pdf; 30.56 MB)
pdf Branding SR: od ideového konceptu k hodnotám, posolstvám a komunikácii  (pdf; 2.80 MB)

Medzirezortná koordinácia predstavuje jeden zo strategických cieľov Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky v oblasti jednotnej prezentácie SR. Zmyslom je dosiahnuť vzájomnú informovanosť a súčinnosť aktérov zainteresovaných na prezentácii Slovenska v zahraničí.

Snahou je, aby jednotlivé subjekty štátnej a verejnej správy disponovali navzájom a dostatočne včas informáciami o svojich kľúčových prezentačných projektoch tak, aby mohli, v prípade záujmu, synergicky spolupracovať pri ich realizácii.

Cieľom je tiež dosiahnuť „zautomatizovanie" spoločného postupu pri plánovaní a výkone prezentačných aktivít štátu v zahraničí, v súlade so zadefinovanými teritoriálnymi a politicko-ekonomickými prioritami Slovenskej republiky a zabrániť duplicitám.

Ambíciou ministerstva je dosiahnuť efektívne vynakladanie štátnych prostriedkov, ktorými za účelom prezentácie Slovenska v zahraničí disponujú jednotlivé subjekty (Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky, Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky, SACR, SARIO).
 

Proces prípravy brandingu SR

Vytvorenie príťažlivej a hodnovernej značky Slovensko, akceptovanej doma a rozpoznateľnej v zahraničí a jej postupné uplatňovanie v prezentačnej praxi štátu, je jedným z pilierov procesu jednotnej prezentácie SR. MZVaEZ SR, ako gestor predmetnej agendy, zavŕšilo prvú etapu tohto procesu úspešnou realizáciou verejného obstarávania obsahovej a vizuálnej identity značky Slovensko. Vláda SR následne schválila 17. februára 2016 materiál z dielne rezortu diplomacie „Značka Slovensko: jednotná vizuálna identita štátnej správy, koherencia vládnych politík a potreba systémového riešenia jednotnej prezentácie SR v zahraničí v budúcnosti“. Dokument predstavuje jednotlivé kroky a úlohy, ktoré je potrebné realizovať pri implementovaní značky Slovensko, o. i. aj zaviesť do praxe spoločnú vizuálnu identitu štátnej správy SR. 

 

Úplné znenie materiálu je možné nájsť na webovej stránke Rokovanie vlády SR

Atrás

Zlatá plaketa za celoživotný umelecký výkon profesorovi Š. Nosáľovi

Zlatá plaketa za celoživotný umelecký výkon profesorovi Š. Nosáľovi

2.2.2017 | Aktivity ministra | Branding Slovenska | Kultúrna diplomacia | Kultúrna prezentácia | Prezentácia Slovenska v zahraničí

Profesorovi Štefanovi Nosáľovi, dlhoročnému umeleckému vedúcemu a choreografovi súboru Lúčnica, dnes (2. februára 2017) pri príležitosti jeho životného jubilea 90 rokov odovzdal minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák Zlatú plaketu za výnimočný celoživotný umelecký prínos a vynikajúcu prezentáciu Slovenska v zahraničí. „Profesor Nosáľ je našim kultúrnym veľvyslancom: svojim umením približuje svetu slovenskú špecifickosť a prezentuje ju vo svete v tom najlepšom svetle. Patrí medzi osobnosti, ktoré sa veľkou mierou podieľajú na vytváraní pozitívneho imidžu našej krajiny v zahraničí a je stelesnením toho, že na Slovensku máme šikovných a kreatívnych ľudí, ktorých nadšenie pre tradície a vytrvalosť je obrovským vzorom pre všetky generácie,“ povedal M. Lajčák.

 

Pri príležitosti odovzdania Zlatej plakety a stretnutia s generálnym riaditeľom Lúčnice M. Turnerom a manažérom J. Jackuliakom, predstavil minister M. Lajčák logo „Lúčnica a Slovensko. Dobrý nápad“, ktoré bude súčasťou brandu Lúčnice ako kultúrneho ambasádora SR v zahraničí.

 

Minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR pravidelne oceňuje slovenské osobnosti, ktoré svojimi výnimočnými profesionálnymi aktivitami prispievajú k prezentácii Slovenska a podieľajú sa na tvorbe pozitívneho imidžu našej krajiny v zahraničí. Takmer sedemdesiatročné kontinuálne umelecké vedenie Lúčnice profesorom Nosáľom, je odborníkmi i širokou verejnosťou považované za svetový unikát. Ako tanečník a neskôr ako choreograf a umelecký vedúci absolvoval so súborom tisícky vystúpení doma a vo viac ako 60-tich krajinách v zahraničí. Umelecký súbor Lúčnica po celé roky spolupracuje s MZVaEZ SR pri prezentácii slovenskej kultúry v zahraničí - v minulom roku aj na vystúpeniach organizovaných v rámci Predsedníctva SR v Rade EÚ (Štrasburg, Paríž, Moskva), ale aj ďalších v Latinskej Amerike, Indonézii či na Tajvane.

 

Za mimoriadny prínos a rozvoj v oblasti slovenskej kultúry bol profesor Štefan Nosáľ ocenený mnohými medzinárodnými cenami, ako aj najvyššími domácimi oceneniami a štátnymi vyznamenaniami: Zaslúžilý umelec (1968), Národný umelec (1989), Rád Ľudovíta Štúra II. triedy (1997), Cena ministra kultúry (2001), Krištáľové krídlo (2001), Slovak Gold (2002), Pribinov kríž I. triedy (2007), cena Pavla Straussa (2009).

 

Ako poďakovanie celej lúčničiarskej rodine za vynikajúce predstavenia, ktorými reprezentovali Slovensko počas SK PRES, ale aj ako vyjadrenie nádeje, že symbolika spojenia ľudových motívov a slovenskej reprezentácie v zahraničí sa nekončí našim predsedníctvom v Rade EÚ, minister Lajčák odovzdal prostredníctvom pána profesora Nosáľa predsednícke kravaty a šatky aj pre súbor a zbor Lúčnice.

 

Lúčnica sa dnes aj oficiálne stala súčasťou značky Slovensko, keď minister predstavil logo Lúčnica & Slovakia Good Idea, ktoré bude súčasťou brandu Lúčnice a prezentácie umeleckého súboru v zahraničí. Prezentácia slovenskej kultúry je dobrý nápad. 

 

Minister M. Lajčák odovzdal profesorovi Š. Nosáľovi Zlatú plaketu za celoživotný umelecký výkon. Minister M. Lajčák odovzdal profesorovi Š. Nosáľovi Zlatú plaketu za celoživotný umelecký výkon. Profesor Š. Nosáľ, dlhoročný umelecký vedúci a choreograf súboru Lúčnica, si z rúk ministra M. Lajčáka prevzal ocenenie za celoživotný umelecký výkon. Profesor Š. Nosáľ, dlhoročný umelecký vedúci a choreograf súboru Lúčnica, si z rúk ministra M. Lajčáka prevzal ocenenie za celoživotný umelecký výkon. Minister M. Lajčák s profesorom Š. Nosáľom a generálnym riaditeľom Lúčnice M. Turnerom. Minister M. Lajčák s profesorom Š. Nosáľom a generálnym riaditeľom Lúčnice M. Turnerom.
Logo Lúčnica & Slovakia Good Idea. Logo Lúčnica & Slovakia Good Idea. Podľa ministra M. Lajčáka je profesor Š. Nosáľ kultúrnym veľvyslancom našej krajiny v zahraničí. Podľa ministra M. Lajčáka je profesor Š. Nosáľ kultúrnym veľvyslancom našej krajiny v zahraničí.

 

Dátum poslednej aktualizácie: 13.4.2016 Dátum vytvorenia: 17.4.2015