Obsahové východiská „značky Slovensko“

Národný branding vníma Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky ako proces tvorby značky krajiny, identifikovanie najvýstižnejších atribútov špecifických pre našu krajinu, ich príťažlivé a dôveryhodné vyjadrenie a doručenie cieľovým skupinám.

Cieľom je vytvoriť a uviesť do prezentačnej praxe SR súbor príťažlivých, dôveryhodných komunikačných posolstiev a ich grafických stvárnení, s ktorými sa stotožnia relevantní domáci aktéri a ktoré pomôžu pri vytváraní pozitívneho imidžu Slovenska v zahraničí.

Kvalitná prezentačná identita krajiny pomáha pri tvorbe lepších podmienok na prilákanie zahraničných investícií, zvýšenie našej atraktivity pre turistov a podporenie exportu slovenských výrobkov na svetové trhy.


Materiály na stiahnutie:

pdf Branding krajiny: skúsenosti Nórska, Švédska a Fínska  (pdf; 225.87 KB)
pdf Imidž Slovenska z pohľadu zahraničia  (pdf; 292.02 KB)
pdf Slovensko krajina s potenciálom  (pdf; 30.56 MB)
pdf Branding SR: od ideového konceptu k hodnotám, posolstvám a komunikácii  (pdf; 2.80 MB)

Medzirezortná koordinácia predstavuje jeden zo strategických cieľov Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky v oblasti jednotnej prezentácie SR. Zmyslom je dosiahnuť vzájomnú informovanosť a súčinnosť aktérov zainteresovaných na prezentácii Slovenska v zahraničí.

Snahou je, aby jednotlivé subjekty štátnej a verejnej správy disponovali navzájom a dostatočne včas informáciami o svojich kľúčových prezentačných projektoch tak, aby mohli, v prípade záujmu, synergicky spolupracovať pri ich realizácii.

Cieľom je tiež dosiahnuť „zautomatizovanie" spoločného postupu pri plánovaní a výkone prezentačných aktivít štátu v zahraničí, v súlade so zadefinovanými teritoriálnymi a politicko-ekonomickými prioritami Slovenskej republiky a zabrániť duplicitám.

Ambíciou ministerstva je dosiahnuť efektívne vynakladanie štátnych prostriedkov, ktorými za účelom prezentácie Slovenska v zahraničí disponujú jednotlivé subjekty (Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky, Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky, SACR, SARIO).
 

Proces prípravy brandingu SR

Vytvorenie príťažlivej a hodnovernej značky Slovensko, akceptovanej doma a rozpoznateľnej v zahraničí a jej postupné uplatňovanie v prezentačnej praxi štátu, je jedným z pilierov procesu jednotnej prezentácie SR. MZVaEZ SR, ako gestor predmetnej agendy, zavŕšilo prvú etapu tohto procesu úspešnou realizáciou verejného obstarávania obsahovej a vizuálnej identity značky Slovensko. Vláda SR následne schválila 17. februára 2016 materiál z dielne rezortu diplomacie „Značka Slovensko: jednotná vizuálna identita štátnej správy, koherencia vládnych politík a potreba systémového riešenia jednotnej prezentácie SR v zahraničí v budúcnosti“. Dokument predstavuje jednotlivé kroky a úlohy, ktoré je potrebné realizovať pri implementovaní značky Slovensko, o. i. aj zaviesť do praxe spoločnú vizuálnu identitu štátnej správy SR. 

 

Úplné znenie materiálu je možné nájsť na webovej stránke Rokovanie vlády SR

Prezident SR sa zapojil do verejnej diskusie k značke Slovenska

Prezident SR sa zapojil do verejnej diskusie k značke Slovenska

25.11.2014 | Branding Slovenska

V decembri 2014 vyvrcholí prvá etapa verejnej diskusie k pripravovanej novej značke SR, ktorá je realizovaná na portáli www.brandingslovenska.com. Vznik uvedeného portálu iniciovalo Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR, ktoré proces tvorby značky Slovenska koordinuje. Portál vytvorený študentským kolektívom FMK UCM v Trnave umožňuje všetkým záujemcom vyjadriť svoje postrehy k tomu, akou krajinou podľa nich Slovensko je a akým spôsobom by sa malo prezentovať v zahraničí. Web stránka tiež prináša video rozhovory a blogové príspevky osobností, ktorých úspešné kariéry sú previazané so Slovenskom.

V závere novembra 2014 sa do diskusie na portáli zapojil aj prezident SR Andrej Kiska. Vo svojom video príhovore označil Slovensko za „krajinu úžasných ľudí, ktorá má čo ponúknuť svetu“ a upozornil na rozmanitosť Slovenska, ktoré ponúka množstvo prírodných, historických aj kultúrnych hodnôt. Podľa A. Kisku patria medzi typické vlastnosti Sloveniek a Slovákov „húževnatosť a ochota tvrdo pracovať“. Ako zdôraznil, mnohí zahraniční investori pozitívne hodnotia vysokú kvalitu práce, technickú zručnosť a inovatívnosť ľudí na Slovensku.

Kompletný video príhovor prezidenta A. Kisku je dostupný na portáli www.brandingslovenska.com. Súčasťou portálu je aj krátky dotazník, ktorý môžu po zaregistrovaní vyplniť všetci záujemcovia o tému identity SR a o prezentáciu našej krajiny v zahraničí. Na konci roka 2014 budú vyplnené dotazníky vyhodnotené a získaná spätná väzba verejnosti bude dôležitým vstupom pre ďalšie kroky v tvorbe značky Slovensko.


 

Dátum poslednej aktualizácie: 13.4.2016 Dátum vytvorenia: 17.4.2015