Kontakt - bangkok

  1. Domov
  2. Kontakt

Veľvyslanectvo Slovenskej republiky v Bangkoku

YWCA Building, 9-th Floor, South Sathorn Road 25, Bangkok
Telefón
+66 26773445
Fax
+66 26773447
Email konzulárneho oddelenia
Núdzová linka
+66816174611

Na núdzovej linke neposkytujeme konzulárne informácie. Je určená len na nahlásenie úmrtí, hospitalizácií, policajného zadržania a iných vážnych prípadov ohrozujúcich život, zdravie či majetok slovenských občanov, ktorí sa ocitli v núdzi.

Veľvyslanectvo Slovenskej republiky v Bangkoku


​​​​​​​

Úradné hodiny konzulárneho oddelenia pre verejnosť

Pondelok 9.00 -1200 hod. 14.00 – 15.00 hod. (vyzdvihnutie dokumentov)
Streda 9.00 -12.00 hod. 14.00 – 15.00 hod. (vyzdvihnutie dokumentov)

 

Z dôvodu zabezpečenia efektívneho vybavovania žiadosti o konzulárne služby na veľvyslanectve je potrebné požiadať o termín návštevy konzulárneho oddelenia iba prostredníctvom emailu cons.bangkok@mzv.sk.

Veľvyslanectvo termíny telefonicky neudeľuje.

Termíny sú neprenosné a nie je možné meniť rezervované meno. Na navrhovaný termín je potrebné odpovedať do 7 pracovných dní. V opačnom prípade môže byť navrhovaný termín zrušený.

V žiadosti o termín je potrebné uviesť:

  • Meno a priezvisko žiadateľa (splnomocnenej osoby)
  • Druh konzulárnej služby, ktorý sa bude požadovať
  • Počet žiadostí alebo dokumentov, ktoré sa budú predkladať
  • Orientačný termín (čakacia doba sa pohybuje 1-3 mesiace v závislosti od druhu konzulárnej služby)

 

Národné víza za účelom podania žiadosti o prechodný pobyt

Vzhľadom na vysoký počet žiadostí o národné víza súvisiace so zamestnaním, podnikaním, štúdium na Slovensku a tým spôsobenú dlhú čakaciu dobu (presahujúca 3 mesiace) veľvyslanectvo upravilo pravidlá prijímania týchto druhov žiadostí nasledovne:

  • Maximálny týždenný počet prijatých žiadostí: 4
  • Maximálny týždenný počet prijatých žiadostí od osôb mimo krajín akreditácie: 1
  • Maximálny mesačný počet prijatých žiadostí od jednej osoby, firmy alebo zamestnávateľa: 2
  • Zasielanie odpovedí Veľvyslanectva SR v Bangkoku na žiadosti o termíny: posledný týždeň v každom mesiaci
  • Potvrdzovanie navrhovaných termínov od žiadateľa: do 7 pracovných dní
  • Veľvyslanectvo si vyhradzuje možné zmeny počtu prijímania žiadostí v závislosti od obsadenosti termínov  

 

Prechodný pobyt za účelom zamestnania a podnikania

Vzhľadom na vysoký počet žiadostí o prechodný pobyt súvisiace so zamestnaním a podnikaním na Slovensku a tým súvisiacu dlhú čakaciu dobu (presahujúca 3 mesiace) sa veľvyslanectvo SR rozhodlo upraviť pravidlá prijímanie týchto druhov žiadostí nasledovne:

  • Maximálny týždenný počet prijatých žiadostí: 2
  • Maximálny mesačný počet prijatých žiadostí od jednej osoby, firmy alebo zamestnávateľa: 2
  • Zasielanie odpovedí veľvyslanectva na žiadosti o termíny: posledný týždeň v každom mesiaci
  • Potvrdzovanie navrhovaných termínov od žiadateľa: do 7 pracovných dní
  • Veľvyslanectvo si vyhradzuje možné zmeny počtu prijímania žiadostí v závislosti od obsadenosti termínov.  

 

Legalizačné služby (overovanie dokumentov)

Vzhľadom na vysoký počet žiadosti o legalizačné služby (superlegalizácia, overovanie podpisov, overovanie kópii, overovanie prekladov) a tým súvisiacu dlhú čakaciu dobu sa veľvyslanectvo SR rozhodlo upraviť pravidlá na prijímanie tohto druhu žiadostí nasledovne:

  • Maximálny počet prijatých dokumentov na overenie od jednej osoby: 5
  • Maximálny mesačný počet prijatých žiadostí o legalizačné služby od jednej osoby, firmy alebo zamestnávateľa: 2
  • Veľvyslanectvo si vyhradzuje možné zmeny počtu prijímania žiadostí v závislosti od obsadenosti termínov

 

Odporúčame všetkým záujemcom o konzulárne služby aby sa vopred informovali o čakacej dobe, dohodli si termín a následne pripravovali dokumenty potrebné pre dohodnutú službu.

Vzhľadom na to, že po uvoľnení pandemických opatrení sa zvýšil záujem o všetky druhy konzulárnych služieb sa termíny veľmi rýchlo zapĺňajú a kapacitné možnosti sú na konzulárnom oddelení limitované. Žiadosti o termíny viac ako s trojmesačným predstihom konzulárne oddelenie neprijíma. Neobjednaní žiadatelia nebudú vybavení.

Žiadateľov konzulárnych služieb žiadame, aby dodržiavali dohodnuté termíny a dohodnuté služby.

V prípade problému dostaviť sa na dohodnutý termín alebo potrebu zmeny termínu prípadne dohodnutej služby, informujte nás čo najskôr. Uvoľnený termín bude ponúknutý ďalšiemu žiadateľovi.

 

Podanie žiadosti o vízum

Žiadosť o vízum je možné podať jedine osobne na konzulárnom oddelení a to z dôvodu snímania biometrických prvkov. Platí to aj pre žiadateľov z priakreditovaných krajín a to z Kambodže, Laosu a Mjanmarska.    

 

Odovzdávanie dokladov

Odovzdávanie nových osobných dokladov a víz je možné len osobne alebo prostredníctvom splnomocnenej osoby na Veľvyslanectve SR v Bangkoku. Konzulárne oddelenie tieto doklady nezasiela prostredníctvom poštových alebo kuriérskych firiem prijímateľom pokiaľ nebude podpísané prevzatie dokladu a vopred uhradené poštovné.   

 

Konzulárne poplatky

Konzulárne poplatky sa vyberajú jedine v hotovosti v zmysle konzulárneho sadzobníka prepočítane na thajské bahty (THB) podľa stanoveného mesačného kurzu. Poplatky nie je možné posielať bankový prevodom a nie je možné ich platiť kreditnou kartou na veľvyslanectve.



Back To Top