Submission application
Rezervácia termínu návštevy pre oznámenie straty dokladov a ich blokácia
Detailné informácie o e-službe
Popis
Služba je určená pre občanov Slovenskej republiky v zahraničí.
Prostredníctvom služby je možné rezervovať termín návštevy príslušného
zastupiteľského úradu Slovenskej republiky pre oznámenie straty dokladov
vzhľadom na krajinu, v ktorej sa občan nachádza – zoznam
zastupiteľských úradov zoznam ZÚ. Výstupom služby je odovzdanie potvrdenia o oznámení straty dokladov občanovi Slovenskej republiky v zahraničí.
Oznámenie
straty dokladov podáva občan Slovenskej republiky. V prípade, že občan
dovŕšil vek 15 rokov, ale je mladší ako 18 rokov, je potrebné pripojiť k
hláseniu súhlas zákonného zástupcu, inej fyzickej osoby než rodiča,
ktorej je dieťa zverené do osobnej starostlivosti, pestúna, budúceho
osvojiteľa, ak nie je nad dieťaťom nariadená ústavná starostlivosť,
štatutárneho orgánu zariadenia na výkon – rozhodnutia súdu, poručníka
alebo opatrovníka s ich osvedčeným podpisom. Za občana Slovenskej
republiky mladšieho ako 15 rokov podáva oznámenie zákonný zástupca.
Pre úspešné vybavenie služby sú potrebné nasledovné doklady:
- potvrdenie vydané miestne príslušným policajným útvarom o ohlásení straty dokladov, ak sa takýto doklad v krajine pôsobnosti vydáva;
- iný doklad totožnosti, ak je jeho držiteľom.
Kroky pre použitie elektronickej služby
Základné informácie
Povinný poplatok
Áno
Potreba rezervácie
Áno
Legislatíva
Služba je poskytovaná podľa zákona č. 647/2007 Z. z. o cestovných dokladoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Autentifikácie / nástupcovia
Potreba prihlásenia cez eID
Nie