1. Domov
  2. Služby
  3. Úradné hodiny a rezervácia termínu

Úradné hodiny a rezervácia termínu


Obsah

    ​​​​​​​

    Úradné hodiny konzulárneho oddelenia pre verejnosť

    Pondelok 9.00 -1200 hod. 14.00 – 15.00 hod. (vyzdvihnutie dokumentov)
    Streda 9.00 -12.00 hod. 14.00 – 15.00 hod. (vyzdvihnutie dokumentov)

     

    Z dôvodu zabezpečenia efektívneho vybavovania žiadosti o konzulárne služby na veľvyslanectve je potrebné požiadať o termín návštevy konzulárneho oddelenia iba prostredníctvom emailu cons.bangkok@mzv.sk.

    Veľvyslanectvo termíny telefonicky neudeľuje.

    Termíny sú neprenosné a nie je možné meniť rezervované meno. Na navrhovaný termín je potrebné odpovedať do 7 pracovných dní. V opačnom prípade môže byť navrhovaný termín zrušený.

    V žiadosti o termín je potrebné uviesť:

    • Meno a priezvisko žiadateľa (splnomocnenej osoby)
    • Druh konzulárnej služby, ktorý sa bude požadovať
    • Počet žiadostí alebo dokumentov, ktoré sa budú predkladať
    • Orientačný termín (čakacia doba sa pohybuje 1-3 mesiace v závislosti od druhu konzulárnej služby)

     

    Národné víza za účelom podania žiadosti o prechodný pobyt

    Vzhľadom na vysoký počet žiadostí o národné víza súvisiace so zamestnaním, podnikaním, štúdium na Slovensku a tým spôsobenú dlhú čakaciu dobu (presahujúca 3 mesiace) veľvyslanectvo upravilo pravidlá prijímania týchto druhov žiadostí nasledovne:

    • Maximálny týždenný počet prijatých žiadostí: 4
    • Maximálny týždenný počet prijatých žiadostí od osôb mimo krajín akreditácie: 1
    • Maximálny mesačný počet prijatých žiadostí od jednej osoby, firmy alebo zamestnávateľa: 2
    • Zasielanie odpovedí Veľvyslanectva SR v Bangkoku na žiadosti o termíny: posledný týždeň v každom mesiaci
    • Potvrdzovanie navrhovaných termínov od žiadateľa: do 7 pracovných dní
    • Veľvyslanectvo si vyhradzuje možné zmeny počtu prijímania žiadostí v závislosti od obsadenosti termínov  

     

    Prechodný pobyt za účelom zamestnania a podnikania

    Vzhľadom na vysoký počet žiadostí o prechodný pobyt súvisiace so zamestnaním a podnikaním na Slovensku a tým súvisiacu dlhú čakaciu dobu (presahujúca 3 mesiace) sa veľvyslanectvo SR rozhodlo upraviť pravidlá prijímanie týchto druhov žiadostí nasledovne:

    • Maximálny týždenný počet prijatých žiadostí: 2
    • Maximálny mesačný počet prijatých žiadostí od jednej osoby, firmy alebo zamestnávateľa: 2
    • Zasielanie odpovedí veľvyslanectva na žiadosti o termíny: posledný týždeň v každom mesiaci
    • Potvrdzovanie navrhovaných termínov od žiadateľa: do 7 pracovných dní
    • Veľvyslanectvo si vyhradzuje možné zmeny počtu prijímania žiadostí v závislosti od obsadenosti termínov.  

     

    Legalizačné služby (overovanie dokumentov)

    Vzhľadom na vysoký počet žiadosti o legalizačné služby (superlegalizácia, overovanie podpisov, overovanie kópii, overovanie prekladov) a tým súvisiacu dlhú čakaciu dobu sa veľvyslanectvo SR rozhodlo upraviť pravidlá na prijímanie tohto druhu žiadostí nasledovne:

    • Maximálny počet prijatých dokumentov na overenie od jednej osoby: 5
    • Maximálny mesačný počet prijatých žiadostí o legalizačné služby od jednej osoby, firmy alebo zamestnávateľa: 2
    • Veľvyslanectvo si vyhradzuje možné zmeny počtu prijímania žiadostí v závislosti od obsadenosti termínov

     

    Odporúčame všetkým záujemcom o konzulárne služby aby sa vopred informovali o čakacej dobe, dohodli si termín a následne pripravovali dokumenty potrebné pre dohodnutú službu.

    Vzhľadom na to, že po uvoľnení pandemických opatrení sa zvýšil záujem o všetky druhy konzulárnych služieb sa termíny veľmi rýchlo zapĺňajú a kapacitné možnosti sú na konzulárnom oddelení limitované. Žiadosti o termíny viac ako s trojmesačným predstihom konzulárne oddelenie neprijíma. Neobjednaní žiadatelia nebudú vybavení.

    Žiadateľov konzulárnych služieb žiadame, aby dodržiavali dohodnuté termíny a dohodnuté služby.

    V prípade problému dostaviť sa na dohodnutý termín alebo potrebu zmeny termínu prípadne dohodnutej služby, informujte nás čo najskôr. Uvoľnený termín bude ponúknutý ďalšiemu žiadateľovi.

     

    Podanie žiadosti o vízum

    Žiadosť o vízum je možné podať jedine osobne na konzulárnom oddelení a to z dôvodu snímania biometrických prvkov. Platí to aj pre žiadateľov z priakreditovaných krajín a to z Kambodže, Laosu a Mjanmarska.    

     

    Odovzdávanie dokladov

    Odovzdávanie nových osobných dokladov a víz je možné len osobne alebo prostredníctvom splnomocnenej osoby na Veľvyslanectve SR v Bangkoku. Konzulárne oddelenie tieto doklady nezasiela prostredníctvom poštových alebo kuriérskych firiem prijímateľom pokiaľ nebude podpísané prevzatie dokladu a vopred uhradené poštovné.   

     

    Konzulárne poplatky

    Konzulárne poplatky sa vyberajú jedine v hotovosti v zmysle konzulárneho sadzobníka prepočítane na thajské bahty (THB) podľa stanoveného mesačného kurzu. Poplatky nie je možné posielať bankový prevodom a nie je možné ich platiť kreditnou kartou na veľvyslanectve.