Strata dokladov - ateny
- Accueil
- Služby
- Pomoc v núdzi v zahraničí
- Strata dokladov
Strata a odcudzenie cestovného dokladu
Stratu a odcudzenie cestovného dokladu (cestovného pasu, občianskeho preukazu, náhradného cestovného dokladu), ale i vodičského preukazu je jeho držiteľ povinný bezodkladne nahlásiť najbližšiemu policajnému útvaru v štáte, v ktorom sa nachádza a taktiež polícii Slovenskej republiky.
Ak nemá možnosť udalosť nahlásiť slovenskej polícii, udalosť nahlási osobne na ktoromkoľvek veľvyslanectve Slovenskej republiky.
V prípade straty aj odcudzenia akéhokoľvek dokladu Slovenskej republiky je potrebné predovšetkým čo najskôr doklad zablokovať (prostredníctvom polície alebo veľvyslanectva Slovenskej republiky), aby nedošlo k jeho zneužitiu.
Pokiaľ trvalo žijete v Grécku a nachádzate sa v Aténach alebo v ich dostupnej vzdialenosti, je potrebné sa vo veci blokácie dostaviť na slovenské veľvyslanectvo v Aténach osobne, a to v čase medzi 9.00 – 15.30 hod., v slovenské pracovné dni (pozn. veľvyslanectvo je zatvorené počas slovenských štátnych sviatkov).
Pred príchodom na veľvyslanectvo odporúčame nás vopred kontaktovať e-mailom na cons.athens@mzv.sk a do e-mailu uviesť aj váš telefonický kontakt, na ktorý sa vám spätne ozveme.
Počas osobného stretnutia na veľvyslanectve vám vystavíme potvrdenie o zablokovaní dokladu a dohodneme ďalší postup vo veci žiadosti o nový doklad. Potvrdenie o nahlásení straty/odcudzenia dokladu, ktorý vám vystaví grécka polícia priložte do mailu, resp. ho prinesiete na slovenské veľvyslanectvo v Aténach.
Pokiaľ sa nachádzate ďalej od Atén, kontaktujte nás e-mailom: cons.athens@mzv.sk a uveďte prosím vaše meno a priezvisko a telefonický kontakt, na ktorý sa vám spätne ozveme.
Help us improve the content of the site
In your 'Feedback' response, the Ministry, as the operator, does not process your personal data. The feedback is used to indicate the content deficiencies of the page that you have noticed, so we ask that you do not enter any of your personal data in the text.
Help us improve the site
In your 'Feedback' response, the Ministry, as the operator, does not process your personal data. The feedback is used to indicate the content deficiencies of the page that you have noticed, so we ask that you do not enter any of your personal data in the text.