Pre správne fungovanie portálu musíte mať v prehliadači zapnutý Javaskript.

Preskoč na obsah

Správy

Zurück

Slovensko si výrazne polepšilo v budovaní značky

Slovensko si výrazne polepšilo v budovaní značky

3.7.2019 | Aktivity ministra | Prezentácia Slovenska v zahraničí | Verejná diplomacia

„Oceňujem, že aj vďaka národnej značke sme dnes v zahraničí vnímaní oveľa pozitívnejšie,“ uviedol minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák v súvislosti s výsledkami prestížneho prieskumu „FutureBrand Country Index 2019“, kde Slovensko od roku 2014 postúpilo v rebríčku až o 24 priečok vyššie. Umiestnenie na celkovo 35. mieste je podľa šéfa slovenskej diplomacie veľmi dobrý výsledok, ktorý len potvrdzuje, že realizácia národného brandingu bol krok správnym smerom. Slovensko sa tak stalo krajinou, ktorá svoj imidž zlepšila najviac spomedzi všetkých krajín štúdie.

 

Hodnotených bolo 75 krajín s najvyšším HDP podľa Svetovej banky (2019). Atribúty národnej značky hodnotilo 2500 respondentov z Európy, Severnej a Južnej Ameriky, Blízkeho východu, Afriky a Ázie. Prieskum sa zameral na hodnoty krajiny, kvalitu života, kultúrne dedičstvo, turizmus, ako aj produkty a služby. Výsledné poradie ovplyvnila aj sila značky v online priestore. Tento výrazný vývoj vo vnímaní našej krajiny potvrdzuje, že Slovensko je skutočne #DobryNapad.

 

Národnú značku dnes využívajú nielen všetky ústredné orgány štátnej správy, štátne agentúry a iné relevantné organizácie, ale aj regionálne organizácie cestovného ruchu a niektoré súkromné spoločnosti.

 

Celá správa FutureBrand Country Index 2019:  https://www.futurebrand.com/uploads/FCI/FutureBrand-Country-Index-2019.pdf.